سفید کردن واژن

سفید کردن واژن در مواقعی که ناحیه تناسلی بانوان تیره می شود بسیار کاربردی و نتیجه بخش میباشد اما علت اصلی تمایل بانوان برای سفید کردن واژن، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت رابطه زناشویی است. به طور کلی تمایل افراد و استقبال آن‌ها از روش‌های رفع تیرگی پوست واژن و ناحیه تناسلی، سبب شده تا روش‌های مختلفی ابداع شود. اگر شما هم به دنبال آشنایی با این روش‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب آن هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت سفید کردن واژن

سفید کردن واژن یکی از درمان هایی است که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع به تغییر رنگ واژن اشاره دارد که ممکن است به دلایل مختلفی که در ادامه آنها را بازگو می کنیم، اتفاق بی افتد. برخی از افراد معتقدند که رنگ سفید واژن نشانه سلامتی و تمیزی است بنابراین تلاش می کنند تا روش های مختلفی را برای سفید کردن ناحیه تناسلی خود استفاده کنند. برخی از بانوان به دلیل همین عارضه اعتماد به نفس خود را از دست میدهند و نمی توانند رابطه جنسی دلخواه خود را داشته باشند، در نتیجه سفید کردن واژن میتواند درمانی مناسب برای این دسته از بانوان باشد تا اعتماد به نفس و حس زنانگی آنها را بازگرداند.

دلیل تیرگی واژن چیست؟

تیرگی واژن می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که یکی از این دلایل می‌تواند عفونت واژن باشد. عفونت واژن ممکن است توسط باکتری‌ها، قارچ‌ها یا ویروس‌ها ایجاد شود و می‌تواند باعث تغییر رنگ و تیرگی واژن شود. عوامل دیگری مانند تغییرات هورمونی، تحریک شدید، استفاده از محصولات شیمیایی قوی یا عدم استفاده از روش‌های بهداشتی صحیح می‌تواند به تیرگی واژن منجر شود. همچنین دلایل دیگری باعث این عارضه میشوند که شامل:

  • اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌های نامرغوب
  • پوشیدن لباس‌های زیر پلی‌استری( یک نوع الیاف مصنوعی)
  • تعریق زیاد در نواحی تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های تنگ به‌صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه
  • استفاده از کرم‌های موبر
  • بارداری و مشکلات و بیماری‌های زنان
  • تغییر وزن ناگهانی و به‌صورت مکرر
  • برخی بیماری‌های کبدی

مزایای سفید کردن واژن

یکی از مزایای سفید کردن واژن، افزایش اعتماد به نفس زنان است. زیرا ممکن است رنگ تیره ناحیه تناسلی برخی از بانوان باعث احساس ناخوشایندی آنها شود. همچنین، سفید کردن واژن می‌تواند باعث حفظ بهداشت و پیشگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی شود. این فرایند با استفاده از مواد طبیعی یا شیمیایی، می‌تواند به عنوان یک روش تکمیلی در حفظ بهداشت اندام خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. در کل، سفید کردن واژن می‌تواند به زنان کمک کند تا در قسمت تناسلی خود حس زیبایی و سالمی داشته باشند.

روش های سفید کردن واژن

قبل از توضیح در مورد روش‌های سفیدی واژن بهتر است بدانید که علت اصلی تیره شدن این قسمت از پوست، تجمع ملانین‌ها در آن است. تمام روش‌های استفاده شده به منظور سفید‌سازی واژن روی کاهش ملانین‌های ناحیه تناسلی تمرکز دارند.
روش های سفید کردن واژن از جمله موضوعاتی است که در این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چندین روش مختلف برای سفید کردن واژن وجود دارد که شامل: استفاده از کرم ها و لوسیون های ضد عفونی کننده، استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشکان، استفاده از روش لیزر و استفاده از روش های طب سنتی و گیاهی می شود. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد که قبل از استفاده از آن ها، بهتر است با یک متخصص جراحی زیبایی زنان مشورت کنید. 

استفاده از کرم‌های موضعی

یکی از روش‌های سفید کردن واژن استفاده از کرم‌های موضعی است که در این مورد کرم‌های موضعی با ترکیبات شیمیایی و گیاهی در بازار موجود هستند. به طور معمول برای ساخت کرم‌های گیاهی به منظور روشن شدن واژن از ترکیبات گیاهی نظیر خیار، آلوئه ورا، جلبک دریایی و … در آن‌ها استفاده می‌شود. وجود مواد مغذی نظیر انواع ویتامین‌های A, ویتامین C، ویتامین E و… سبب می‌شود تا به صورت موضعی پوست ناحیه مورد نظر روشن‌تر شود. یکی دیگر از ترکیبات موجود در کرم‌های روشن‌کننده ماده‌ای به نام هیدروکینون است.

این نوع از درمان نقش مؤثری در روشن شدن پوست دارد، اما نباید فراموش کنید که در برخی موارد می‌تواند سبب بروز حساسیت شود‌ و پوست به آن واکنش نشان دهد. در خصوص کرم‌های شیمیایی و گیاهی که به صورت موضعی استفاده می‌شوند باید به این نکته توجه داشته باشید که ناحیه تناسلی از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین تنها با تجویز و مشورت متخصص جراحی زیبایی زنان این نوع کرم ها را استفاده کنید.

سفید کردن واژن

دارو‌های ترکیبی

استفاده از دارو‌های ترکیبی یکی دیگر از روش‌های رفع تیرگی واژن است که لازم است برای این روش به یک پزشک متخصص مراجعه کنید‌. پس از مراجعه به پزشک بنا بر نظر ایشان دارو‌های ترکیبی به جهت رفع تیرگی واژن تجویز می‌شود. داروی ترکیبی مورد نظر را تهیه کنید و جهت شروع درمان از آنها به طور منظم استفاده کنید. این روش که برای شما توضیح داده شد، از جمله روش‌های موثر جهت رفع تیرگی بیکینی است. این درمان نیز مانند روش بالا لازم است که برای استفاده از دارو‌های ترکیبی تنها با نظر و مشورت پزشک انجام شود.
علاوه بر موارد گفته شده برای رفع تیرگی بیکینی روش‌های گیاهی هم وجود دارد. در این روش‌ها چند ماده گیاهی با یکدیگر ترکیب شده و به صورت ماسک روی ناحیه مورد نظر مالیده می‌شوند.

استفاده از لیزر

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سفید‌سازی واژن رایج و پر طرفدار است، رفع تیرگی اندام تناسلی بانوان با لیزر می‌باشد. این روش نسبت به تمامی روش ها اثر‌گذاری سریعتری دارد به حدی که برخی از افراد تنها با یک جلسه لیزر به نتیجه مطلوب مورد نظر خود می‌رسند. عملکرد اصلی لیزر بر روی بخش‌های تیره پوست واژن می باشد که می تواند به آسانی قسمت‌های تیره پوست را حذف کند‌. حذف بخش‌های تیره پوست سبب ترغیب پوست به بازسازی و ایجاد پوست روشن و جدید در ناحیه‌ای تناسلی بانوان می‌شود.

نکته مثبتی که در مورد سفید کردن واژن با لیزر وجود دارد این است که برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر تأثیر این روش موقت نیست. بلکه به صورت دائمی سبب حذف پوست تیره از ناحیه تناسلی می‌شود. تمام روش‌های که برای سفید‌سازی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند، مزایا و معایب خود را دارند‌. در بین این روش‌ها لیزر به دلیل اثر‌گذاری بیشتر در مقایسه با دیگر روش‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد مزایای رفع تیرگی اندام تناسلی بانوان با لیزر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای سفید کردن واژن با لیزر

یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزر برای سفید‌سازی واژن این است که یک روش بدون درد و خونریزی محسوب می‌شود که به دلیل بدون درد بودن این روش برای انجام آن نیاز به بیهوشی نیست. همچنین هیچ محدودیت استفاده‌ای ندارد و خانم‌ها در هر گروه سنی که هستند در صورت تمایل می‌توانند از سفید کردن واژن با لیزر استفاده کنند. معمولا مدت زمان مورد نیاز برای اجرایی کردن این درمان کوتاه است. 

همانطور که در بالاتر گفته شد در برخی موارد حتی با یک جلسه لیزر به نتیجه مطلوب می‌رسید. از دیگر نکات مثبتی که در مورد درمان این عارضه با لیزر وجود دارد این است که روش درمانی لیزر نه تنها سبب روشن شدن و سفید شدن ناحیه مورد نظر می‌شود، بلکه به شادابی و جوان‌سازی آن نیز کمک می‌کند. 

عوارض سفید کردن واژن با لیزر

هر روش درمانی، در کنار مزایایی که دارد معایبی هم به همراه دارد‌ اما می‌توان گفت استفاده از لیزر برای زیبا‌سازی واژن از این قاعده مستثنی است زیرا تا کنون عوارض خاصی برای استفاده از این روش درمانی به ثبت نرسیده است‌. همچنین رعایت تمام استاندارد‌ها برای انجام سفید کردن واژن با لیزر سبب شده تا بانوانی که این روش را برای روشن شدن ناحیه تناسلی انتخاب می‌کنند، در حین انجام آن درد و خونریزی را تجربه نکنند.
ناگفته نماند که فقط برخی از افراد که پوست نازک و حساسی دارند، ممکن است چند روز اول پس از انجام لیزر احساس نا چیزی از درد و سوزش در ناحیه تناسلی داشته باشند که به دلیل حساس بودن پوست این ناحیه کاملاً طبیعی است. معمولا این عوارض به طور طبیعی با گذشت چند روز رفع می‌شود.

کلام آخر

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این برگه به توضیح کاملی در مورد سفید کردن واژن پرداختیم و همچنین دانستید که روش‌های مختلفی به این منظور وجود دارد. همانطور که گفته شد در بین روش‌های استفاده شده برای سفید‌سازی واژن، روش لیزر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. علت پر طرفدار بودن لیزر مزایای زیاد و معایب کم آن است. ناگفته نماند که استفاده از لیزر تنها به منظور سفید‌سازی واژن نیست و از آن می‌توان برای روشن شدن کلی ناحیه تناسلی یا حتی دیگر اندام‌های بدن نیز استفاده کرد.

به مشاوره سریع با مطب دکتر نشمیل امجدی پور احتیاج دارید؟