جراحی زیبایی کلیتوریس

جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی، یک فرایند جراحی است که به منظور تغییر شکل و اندازه کلیتوریس که قسمتی از اندام تناسلی و حساس بانوان به حساب می آید، انجام می‌شود. این عمل جراحی به‌ عنوان یک روش درمانی برای بانوانی که از اندازه یا شکل کلیتوریس خود رنج می‌برند و لذت کافی را در هنگام رابطه جنسی نمی برند، انجام می‌شود. باید توجه داشت که جراحی زیبایی کلیتوریس یک فرایند پیچیده است و به همین دلیل قبل از عمل، نیاز به مشورت و هماهنگی با یک متخصص زیبایی زنان دارد.

کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس توده عصبی و یک قسمت حساس است که در بالای لبه های بیرونی واژن قرار دارد. این قسمت با تعداد زیادی عصب و عروق خونی تامین می‌شود و به عنوان نقطه حساس برای بانوان عمل می‌کند. همچنین تحریک کلیتوریس باعث بالا رفتن لذت جنسی، تحریک بیشتر نقطه g و شروع ارگاسم در زنان می شود. لازم به ذکر است که ممکن است بانوان نسبت به یکدیگر در ارتباط با حساسیت و واکنش به تحریک کلیتوریس تفاوت‌هایی داشته باشند. حال که با اهمیت این عضو آشنا شده اید لازم است برای انجام این عمل زیبایی در انتخاب متخصص جراحی زیبایی خود دقت زیادی داشته باشید.

جراحی زیبایی کلیتوریس چیست؟

این جراحی معمولا برای کاهش افزایش طول کلیتوریس، اصلاح شکل آن یا برداشت قسمتی از بافت بیش از حد آن انجام می‌شود. هدف اصلی این جراحی تغییرات ظاهری است اما به عنوان یک راهکار درمانی جهت رضایت جنسی و افزایش اعتماد به نفس در بانوانی که از شکل و اندازه کلیتوریس خود راضی نیستند، استفاده می شود. در این جراحی بافت های اضافه اطراف کلیتوریس برداشته می شود و واژن زیبایی دلخواه را به دست می آورد. 

چه کسانی به جراحی زیبایی کلیتوریس نیاز دارند؟

جراحی زیبایی کلیتوریس معمولاً برای زنانی که با مشکلاتی مانند لکه های تیره رنگ، احساس ناراحتی و یا عدم رضایت جنسی مواجه هستند، توصیه می شود. همچنین بانوانی که اندازه کلاهک کلیتوریس آنها غیر نرمال بوده و به دلیل بزرگی بیش از حد زندگی روزمره آنها دچار اختلال شده است مناسب عمل زیبایی کلیتوریس می باشند. در نتیجه بانوانی که برای زیبایی اندام تناسلی و یا برای درمان مشکلات شایع کلیتوریس و واژن به دنبال راهکار میگردند، جراحی زیبایی کلیتوریس میتواند یک راه بی خطر و مطمئن برای آنها باشد.

چه کسانی به جراحی زیبایی کلیتوریس نیاز دارند؟

با عمل زیبایی کلیتوریس لذت جنسی کاهش پیدا می کند؟

برخی افراد معتقدند که با عمل زیبایی کلیتوریس، لذت جنسی کاهش می‌یابد. همچنین آنها بر این باورند که این عمل، منجر به تغییر در حساسیت و عملکرد کلیتوریس می‌شود. اما باید گفت تمامی این نظریه ها اشتباه میباشند. اما لازم به ذکر است در هنگام عمل جراحی پزشک دارو های سر کننده به آن ناحیه میزند و در نتیجه کمی بی حسی بعد از عمل زیبایی کلیتوریس طبیعی است.

دکتر نشمیل امجدی پور متخصص جراحی های زیبایی زنان و زایمان با سال ها تجربه در خدمت مراجعین محترم هستند. شما می توانید جهت مشاوره و ویزیت حضوری با شماره های داخل سایت با مطب ایشان ارتباط برقرار کنید.

عمل ترمیمی هودکتومی یا کلیتوریس

تکنیک‌های مختلفی برای انجام عمل ترمیمی هودکتومی یا کلیتوریس وجود دارد، اما این جراحی شامل بازسازی ساختارهای عضلانی و عصبی در ناحیه کلیتوریس می شود. در برخی موارد، نیاز به افزایش حجم کلیتوریس نیز وجود دارد تا حساسیت جنسی بیشتری در زنان فراهم شود. قبل از انجام عمل ترمیمی هودکتومی، ارزیابی دقیقی از سلامت و وضعیت جسمی بیمار صورت می‌گیرد تا از تاثیرات جانبی ممکن در طول عمل جراحی جلوگیری شود. در عمل ترمیمی کلیتوریس یا هودکتومی ممکن است به طور موقت درد و تورم در ناحیه عمل دیده شود، اما بیشتر این عوارض در مدت زمان کوتاهی بعد از عمل جراحی بهبود می‌یابند.

مراقبت های پس از عمل زیبایی کلیتوریس

پس از عمل کلیتوریس بیمار باید به مدت یک هفته استراحت کند که ۳ روز اول بعد از عمل لازم است استراحت مطلق داشته باشد. پس از عمل نیز پزشک برای کاهش دردهای بیمار مسکن تجویز می کند. برخی از مراقبت های پس از عمل عبارتند از:

  • تا ۳۰ روز پس از جراحی زیبایی کلیتوریس از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • به مدت یک ماه برای حمام از وان استفاده نکنید و وارد استخر نشوید زیرا احتمال عفونت وجود دارد.
  • سعی کنید در این دوره دچار یبوست نشوید. 
  • از برقراری رابطه ی جنسی به مدت 4 هفته خودداری کنید.

مراقبت های پس از عمل زیبایی کلیتوریس

هزینه عمل ترمیمی هودکتومی

همانطور که در بالاتر هدف اصلی این جراحی را برای شما توضیح داده ایم لازم است بدانید هزینه جراحی زیبایی کلیتوریس بستگی به عوامل مختلفی دارد. این عوامل شامل: تجربه و تخصص جراح، نوع جراحی و امکانات قبل و پس از جراحی، آزمایش‌ها و مشاوره‌های قبل از جراحی نیز در هزینه نهایی تأثیر گذارند. بنابراین، برای اطلاع از هزینه جراحی زیبایی کلیتوریس بهتر است با یک متخصص جراحی زیبایی زنان مشورت کنید.

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی مطالب مفید و کاربردی در رابطه با جراحی زیبایی کلیتوریس را برای شما بازگو کنیم تا شما در هنگام تصمیم گیری دچار اختلال نشوید. همانطور که گفته شد کلیتوریس یک عضو مهم و حساس در بانوان میباشد به همین دلیل لازم است در انتخاب متخصص زیبایی زنان دقت زیادی داشته باشید.